۲۶ فروردین ۱۳۹۲، ۱۷:۵۲

اخبار انتظامی استان تهران/

کشف 220 کیلوگرم تریاک از باند خانوادگی قاچاقچیان موادمخدر در ورامین

کشف 220 کیلوگرم تریاک از باند خانوادگی قاچاقچیان موادمخدر در ورامین

استان تهران - خبرگزاری مهر: فرمانده انتظامی ویژه شرق استان تهران از انهدام باند خانوادگی قاچاق موادمخدر و کشف 220 کیلوگرم تریاک در شهرستان ورامین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ سیروس فتحی گفت: مأموران پلیس مبارزه با موادمخدر استان در پی اقدامات اطلاعاتی و پیگیری پرونده های عناصر اصلی قاچاق مواد مخدر، توانستند باندخانوادگی که در امر تهیه و توزیع مواد مخدر از جنوب کشور به شهرستان ورامین فعالیت داشتند را شناسایی کنند.

وی افزود: پس از چند هفته تلاش شبانه روزی برابر اطلاعات و سرنخهای به دست آمده از چگونگی فعالیت قاچاقچیان، مشخص شد متهمان در حال حمل موادمخدر به وسیله یکدستگاه خودرو ال 90 هستند که در این ارتباط تیمهای گشت یگان امداد شهرستان ورامین در محل پلیس راه اقدام به کمین کردند.

سرهنگ فتحی تصریح کرد: مأموران پس از شناسایی خودرو حامل مواد افیونی در یک عملیات تعقیب و گریز یک ساعته، خودرو را متوقف و متهم اصلی را به همراه زن و دو فرزندش دستگیر و در بازرسی از خودرو 135 کیلوگرم تریاک در بسته های 10 کیلویی کشف شد.

وی ادامه داد: در ادامه علمیات پلیس، یکی از همدستان این باند نیز که با استفاده از یک دستگاه خودرو وانت قصد خارج کردن موادمخدر را از شهرستان داشت مورد شناسایی قرار گرفت و با دستگیری وی، 85 کیلوگرم تریاک دیگر کشف شد.

فرمانده انتظامی ویژه شرق استان تهران با اشاره به کشف یک دستگاه خودرو نیسان از مخفیگاه متهمان ضمن قدردانی از تعامل مطلوب مردم با پلیس، از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را با مرکز فوریتهای پلیسی 110 در میان بگذارند .

دوربین مداربسته سارق را شکار کرد

رئیس کلانتری 173 امین آباد از دستگیری یک سارق کارخانه سیمان در محدوده امین آباد خبر داد و گفت:‌ این متهم هنگام سرقت شناسایی و بازداشت شد.

سرگرد حسین امیری افزود: مالک کارخانه سیمان مذکور به مأموران کلانتری مراجعه کرده و عنوان داشت که به کارخانه اش واقع در این محدوده دستبرد زده شده و تعداد زیادی لوازم از داخل انبار به سرقت رفته است.

وی تصریح کرد: بلافاصله پرونده ای در این خصوص تشکیل و تیمی از مأموران تجسس این یگان برای بررسی موضوع به محل اعزام و ضمن بازدید از وضعیت مغازه و محله، به بررسی احتمالات در خصوص سرقت و نحوه ورود سارق پرداختند.

سرگرد امیری ادامه داد: در بررسیهای انجام شده مأموران متوجه شدند که در این کارخانه یک دوربین مداربسته نصب شده و زمانی که فیلمهای دوربین را بازبینی کردند متوجه شدند زمان و نحوه سرقت و همچنین چهره سارق در حافظه دوربین ضبط شده است.

وی اضافه کرد: با این تفاسیر مأموران چهره متهم را از طریق سیستم رایانه پلیس استعلام کردند و سوابق متهم که از سارقان سابقه دار این محدوده است، به دست آمد و متعاقب آن حکم بازداشت و بازرسی منزل این متهم از سوی مقام قضایی صادر و تیمی از مأموران کلانتری برای دستگیری متهم به محل سکونتش اعزام شدند.

سرگرد امیری در پایان عنوان داشت: ساعتی بعد متهم بازداشت و به کلانتری منتقل شد که طی تحقیقات انجام شده به جرم خود مبنی بر سرقت از فروشگاه مذکور اقرار و در اعترافات خود به چندین فقره سرقت دیگر نیز اعتراف کرد.

گفتنی است، این متهم که "حسن" نام دارد، پس از اقرار به جرایم خود به همراه پرونده تکمیلی و شکایت نامه شاکی، به دادسرا منتقل شد.

بازداشت سارق لوازم داخلی خودرو و مالخر اموال مسروقه در قیامدشت

رئیس کلانتری 174 قیامدشت از دستگیری یک سارق لوازم داخلی خودرو و یک مالخر اموال مسروقه در محدوده "قیامدشت" خبر داد و به تشریح جزییات پرونده این دو متهم پرداخت.

سروان محمد مسن آبادی افزود: در راستای اجرای طرح امنیت محله محور، مأموران این یگان هنگام گشتزنی در محدوده استحفاظی خود بودند،به فردی که در حال پرسه زدن کنار خودروهای پارک شده شهروندان بود، مشکوک شدند.

وی بیان کرد: مأموران بلافاصله برای بررسی موضوع به او نزدیک شدند، اما مظنون به محض مشاهده واحد گشت فرار را بر قرار ترجیح داده و متواری شدند.

سروان مسن آبادی ادامه داد: با فرار متهم عملیات تعقیب و گریز پلیسی آغاز شد که طی مسیر کوتاهی مأموران موفق شدند متهم را در یکی از کوچه های فرعی دستگیر کنند در بازرسی از وسایل متهم که "محمد" نام داشت تعدادی ابزار آلات سرقت یک دسته کلید و دو دستگاه تلفن همراه کشف شد.

وی اظهار داشت: با انتقال متهم به کلانتری او مورد بازجویی قرار گرفت که طی بررسیها و بازجوییهای انجام شده متهم علاوه بر اعتراف به جرم خود عنوان داشت که اموال را بعد از سرقت به فردی به نام "احمد" می فروشد.

سروان مسن آبادی اضافه کرد: با همکاری متهم مخفیگاه مالخری که اجناس مسروقه را می خرید شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه بازداشت شد در بازرسی از مخفیگاه متهم تعداد زیادی لوازم داخلی خودرو مسروقه کشف شد که مأموران  متهم را به همراه اموال مکشوفه برای تحقیقات بیشتر به کلانتری انتقال دادند.

کد خبر 2033143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha